نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح جدید نهضت ملی مسکن آپارتمان‌های سه طبقه‌ حیاط دار ۶ واحدی بدون پیلوت در کرمانشاه احداث می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۱۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳ 09 August 2023

عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن در کرمانشاه جانی دوباره می‌گیرد، در طرح جدید نهضت ملی مسکن آپارتمان‌های سه طبقه‌ حیاط دار ۶ واحدی بدون پیلوت در کرمانشاه ساخته می‌شود.

وی افزود: افرادی که با هم آشنایی دارند می‌توانند در این طرح مشارکت کنند و صاحب خانه شوند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سهم استان کرمانشاه از ۴ میلیون طرح ملی مسکن کشور ۱۱۹ هزار واحد است که از این میزان ۷۷۹ هزار واحد قرار است در کرمانشاه ساخته شود.

وی عنوان کرد: ۵۰ پروژه برای ساخت مسکن ملی در کرمانشاه تعریف شده است که ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد در حال ساخت است که به صورت آپارتمانی و ویلایی تعبیه شده است.

وی ادامه داد: میانگین پیشرفت فیزیکی هم ۱۴ درصد است و سهم آورده مهم‌ترین دغدغه این روزهای مردم برای ساخت مسکن است.

این مقام مسئول ابراز کرد: در این جلسه که با هدف رفع مشکلات مسکن مردم برگزار شد با کمک مدیرعامل بانک مسکن و وزیر مسکن و با پیگیری استاندار کرمانشاه یکی از بهترین راه‌هایی که برای حل مشکل مسکن کشور داده شده طرح استان کرمانشاه بوده است.

مصری بیان کرد: اصلی‌ترین مشکل برای انجام این طرح مشکل مالی بود و با پیگیری‌هایی که صورت گرفت توافق شد بانک مسکن ۸۵ هزار میلیارد ریال برای احداث ۱۴ هزار واحد مسکونی، مسکن ملی اختصاص بدهد.

وی ادامه داد: با این توافقی که صورت گرفت انتظار می‌رود استان کرمانشاه از رتبه ۲۷ به رتبه ۲ الی سه کشور ترقی پیدا کند.

مصری تاکید کرد: بر اساس بند ۶ مصوبه عالی شورای کشور، ابلاغیه (۱۷ اردیبهشت ماه) ۱۴۰۲ مقرر شد ۱۴ هزار واحد در قالب طرح سه طبقه حیاط‌ دار ۶ واحدی بدون پیلوت برای کرمانشاهیان ساخته شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: نتیجه این پیگیری‌ها یک جهش خوب در ساخت مسکن برای استان کرمانشاه بود توافقی که با بانک مسکن شده می‌تواند یکی از راه‌های حل مشکلات اولیه باشد.

وی افزود: آورده اولیه یکی از مشکلات مردم است که بانک گام اول تامین مالی ساخت مسکن را در محله سفت کاری تا آماده سازی به عهده می‌گیرد و برای گام‌های بعدی این اقدام ۱۴ هزار واحد را تامین می‌کند که هدف تامین مسکن برای مردم استان محقق شود.

مصری خاطر نشان کرد:  مقرر شد بانک مسکن کلیه هزینه ساخت نهضت ملی را در چهار مرحله و تا پایان سفت کاری نما پرداخت کند.

انتهای پیام/ ک
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار